קארמה גון, ספרד

חנוכתה הכבירה של סטופת הקלצ'אקרה נערכה מ-15 עד ה-22 לאוקטובר 1994 בקארמה גון, ספרד. הסמכת הקלצ'אקרה משככת סכסוכים; מפתחת שלום ורווחה; מפחיתה סבל; ומגדילה אהבה, טוב-לב, חמלה, שמחה ואושר. סטופת קלצ'אקרה בגובה 13 מטרים נבנתה תחת הדרכתו של לוֹפֶּן צֶצ'וּ רִינְפוֹצֶ'ה הנכבד.

טנטרת הקלצ'אקרה

מקור ה טנטרה: טנטרת הקלצ'אקרה נחשבת למהותה וללבה של הוַוגְ'רַיַאנָה. מלכהּ הראשון של שַמְבַּלה, סוּקַנְדְרָה, האצלתו של וַגְ'רַפַּאנִי, ביקש מבודהה שַׁאקְיַימוּנִי ללמד על קלצ'אקרה. ביום הירח המלא של החודש השלישי, ליד סְטוּפָּת דַאנְיַאקַטַקָה שבדרום הודו, בנוכחותם של אינספור בודהות, בודהיסַטְווֹת, דַאקִים (מגינים), דַקִינִיוֹת, אלים, נַאגִים ויַאקְשִים, התגלם ה בודהה בדמותו של קלצ'אקרה, העביר הסמכה מלאה ונתן לימודים על טנטרה זו, השייכת לרמת הטנטרות המעמיקות והגבוהות ביותר. בשובו לשמבלה בנה המלך סוקנדרה מאנדלה תלת-ממדית של קלצ'אקרה, שקע בתרגול והעביר את השדר של מלוא המחזור לכל תושביה של ממלכת שמבלה. השושלת המלכותית שמרה על רציפות השדר, ואחר-כך הוא הופץ משמבלה ברחבי הודו, ומאוחר יותר לטיבט.

המשמעות: קלצ'אקרה פירושו גלגל הזמן.

המשמעות החיצונית עוסקת ביקום ובכל המדעיים המסורתיים, כמו אסטרונומיה, אסטרולוגיה, מתמטיקה ורפואה. המשמעות הפנימית מתייחסת לגוף האנושי, למבנהו הפנימי ולאנרגיות הפנימיות העדינות שלו, המתפתחים באמצעות יוגות וטנטרות. המשמעות הסודית קשורה לתהליך המלא של לימודים ושל תרגול מדיטציה טנטרית על היבט-ה בודהה קלצ'אקרה והמאנדלה שלו.
שמבלה: זהו שמה של הממלכה, שבה הביא ופיתח המלך סוקנדרה, בשובו מצפון קשמיר, את תרגול הקלצ'אקרה, לאחר שקיבל את הסמכתו ואת לימודו בדאניאקטקה. שמבלה היא ארץ טהורה בעולמנו, הנתפסת רק על-ידי יצורים בעלי תודעה טהורה וקשרים קארמיים. כשכל מיני סוגי אסונות, הנגרמים על-ידי רגשות מנוגדים, יפגעו בכדור הארץ, יתגלם קלצ'אקרה, בתור המלך ה-25 של שמבלה, בשם רוּדְרָה צַ'אקְרִין, שוב בעולמנו. עם קץ המלחמה הרוחנית הוא ינחיל למשך אלף שנים אושר החופשי מבלבול וסבל. ה בודהה ניבא, שכל אלה שקיבלו הסמכת קלצ'אקרה ייוולדו מחדש בתוך המאנדלה שלו.

השם שמבלה כולל את כול מגוון הלימודים הקשורים להגעה ל הארה בעולם.

הסמכת הקלצ'אקרה משככת סכסוכים; מפתחת שלום ורווחה; מפחיתה סבל; ומגדילה אהבה, טוב-לב, חמלה, שמחה ואושר.