מאת: לאמה אולה נידהל

"הוא מילא את החדר כולו בברכה עצומה, והרגשנו כאילו מעולם לא נפרדנו ממנו"

איך היתה פגישתך הראשונה עם הקַרְמַאפָּה החדש?

…האנה ואני הלכנו לראות את קרמאפה שלוש פעמים, וכל פעם היה זה עולם אחר.

במהלך הביקור הראשון עשינו הכול בהתאם לתרבות הטיבטית כדי שיהיה מבטיח מאוד. היינו מודעים ביותר לחשיבות שבמפגש זה עבור העתיד. היה זה ביום האחרון לשנת התרנגול, בה היה קרמאפה אמור להיפגש עם חבריו הוותיקים בהתאם לנבואה. לפני הפגישה עברתי על כל המטען שלי, ובחרתי בכל דבר אשר ילד מחונן ביותר בן 11 עשוי לאהוב: גלובוס כחול קטן מזכוכית עם יבשות צהובות, כמה פנסים באיכות טובה, סכין שוויצי קטן עם מספריים כדי לתת מחסה, כמה עטים טובים ועוד.

בעודנו מביטים במראה האחורית לוודא שאיש לא עוקב אחרינו – אני רגיל לכך מימינו הקודמים – נסענו, תוך ביצוע כמה עיקופים, למקום שבו שהה קרמאפה.

השערים מאחורינו נסגרו, ונכנסנו לבית חוּם. קרמאפה – מוסווה בכובע-מצחייה של בייסבול ובמכנסי התעמלות – ישב מאחורי מחיצת זכוכית בחדר גדול. הטלוויזיה פעלה. הוא בתהליך למידה על העולם והיכרות עם המתרחש בו. מיד נכנסנו פנימה, ובדיוק אז השמיע מישהו צליל רועש, וכך איננו בטוחים לגבי מילותיו הראשונות אלינו; אך לאחר מכן נוצר הקשר במלואו. תוך התבוננותנו בו נדהמנו מהקלות שבה יכול היה לפרק את מתנותינו ולהרכיבן בחזרה, בהפגינו אינטואיציה והבנה אדירים.

סיפרתי לו על העבודה שעשינו עבורו עוד מחייו הקודמים, והוא הודה לנו מעומק לבו. הדבר ממש נגע ללבי… בעודו נותן את ברכת-הפרידה העביר את ידיו על צדי ראשינו כלפי מעלה לקודקוד – התנועה המוכרת …

בביקור השני סיפרתי לו על כל מה שאנו מצפים ממנו ואיך עולמנו גדל והתפתח. הוא הבין מיד את הכול ותפס את המורכבויות מהר יותר משניתן לדמיין… דיברנו הרבה על העתיד ועל מה שאנו יכולים להציע לעולם.

בפעם השלישית, כמה שעות לפני המראתנו, קפצנו מהר לתוך ג'יפ ואצנו לראותו. הפעם הוא השתמש במלוא כוח ברכתו. הוא אכן נתן הכול מעצמו. בעוד המפגש הראשון היה ברור, והשני הביט לעתיד – זה השלישי היה לגמרי בעל עוצמה. קרמאפה מילא את החדר כולו בברכה עצומה, והרגשנו כאילו מעולם לא נפרדנו ממנו. בעוזבנו את החדר הוא נתן לנו מנה חזקה ואחרונה של כוח ברכתו. פניו השתנו, ונהיינו חמים; היתה זו תחושת ה-"10,000 וולט", ואתה עזבתי את הודו.

כעת אנו ממתינים שהכול יסתדר ולא יהיו עוד קשיים. עד אז ירכוש הוד-קדושתו השכלה באופן יסודי ברמות רבות, כמו לגבי הקרמאפות הקודמים, שכן עליו לראות או לשמוע דברים פעם אחת בלבד – והוא מבינם במלואם.

עבור ילד בן 11 ידיו ורגליו חזקות מאוד ופירוש הדבר שהוא יהיה די גבוה. פניו אצילות מאוד; הוא נראה כמו פסלונו של מִיצ'וֹ דוֹרְגֶ'ה שבמרכזינו – יפה מאוד …