מאת: לאמה אולה נידהל

מערביים רבים מתקשים לקבל נבואות – כולל נבואות טיבטיות – מאחר שניתן לפרשן בדרכים רבות. מערביים מוצאים כי התחזיות, המכונות "מוֹ", מדויקות למדי ורלוונטיות; אולם בשנה האחרונה הושג ממד מוחשי נוסף בשדה הנבואה.

הופעתה מחדש של טְהַנְקָה היסטורית בת 350 שנה עשויה להיות האישור החזק ביותר, כי טאיֶה דורג'ה בדלהי הוא הקרמאפה האמיתי. האנה ואני ידענו על טהנקה זו ממאי 1996, כששוחחנו עם קוּנְזִיג שַמָאר רִינְפּוֹצֶ'ה. לאחרונה הגיעו לידינו פרטים נוספים ותמונות של הטהנקה, ובלעדיהם לא הייתי מדבר בנושא זה. פתיחות ואמת היו חברינו הטובים ביותר עד כה, והקרמאפה מוכיח את עצמו ללא נסים.

ואלו העובדות, כפי שאני יודע אותן: במאי של השנה שעברה ביקרו קוּנְזִיג שַמַארְפָּה רינפוצ'ה וקֶהנפּוֹ צ'וֹדרָק במנזר הסיני של לוֹפֶּן רינפוצ'ה בטייוואן. הנזירים שם הראו להם טהנקה, שחולצה מטיבט והובאה לנפאל שישה חודשים קודם לכן. במרכז התמונה מתארת הטהנקה את קרמאפה, כשמתחתיו שמארפה לבוש גלימות יוצאות דופן ומזוהה בבירור בשל הכתר האדום. הרינפוצ'ים המבקרים התלהבו מיופיָהּ של התמונה. לאחר ששמארפה סיים לבחון אותה, נותר מאחור הקהנפו, ולפתע הכיר בטהנקה כאחת הטהנקות הנבואיות של קרמאפה העשירי. טהנקות אלו צוירו בידי הקרמאפה העשירי כשהיה בגלות, בתקופה שהחיילים המונגולים שתמכו בדלאי לאמה החמישי עסקו בהרס המנזרים של כל השושלות העתיקות שאינן גֶלוּגְפָּה. בתקופה זו קיבל גְיַיאלְצָבּ את השם "גוֹשִיר" על הצטרפותו למונגולים.

כשהתבונן קהנפו צ'ודרק בפרטים, הבחין כי שמו של הקרמאפה טאיה דורג'ה כתוב לצד כס-הכבוד. הוא מיהר לקרוא לשמארפה, וזה היה מופתע ושמח. צוות מומחים מטייוואן נקרא לבחון מדעית את הטהנקה, כדי להימנע משערורייה דומה למכתב המזויף של סִיטוּפָּה.

מיד כשנודעו מסקנות הבדיקה, הודיעו אותן בכל מרכזי הקרמאפה. כששאלתי את קונזיג שמארפה על הטהנקה, חיווה דעתו כי קרמאפה העשירי חזה את המחלוקת הנוכחית, ולכן כתב בכוונה את שמו של הקרמאפה ה-17 באותיות גדולות וזהובות על גבי הטהנקה.

כעת אתם יודעים את כל הידוע לי. היה זה מלהיב, מאחר והסיפור קיבל אישור ממבחני המעבדה.

 

כל טוב,
לאמה אולה נידהל.